Nasharrawy’s Blog

Just another WordPress.com weblog

” YANG SEDIKIT ” By Nash Ar-Rawy

Posted by nasharrawy on August 23, 2013

SUFISM 17 by : Nash Ar-Rawy

“ YANG SEDIKIT “

“ Aku tiupkan sedikit daripada roh ku ( ciptaan DIA ) ke dalam physique nabi adam “ . Sedikit bagi DIA ; tetapi sebenarnya banyak bagi kamu ! . Ibarat setitk air yang melaut di samudera dalam dan luas ( Ocean ) . Ibarat sebutir pasir yg menggunung tinggi ! Memuncaki  terus ; dan ibarat langit yg TERBUKA luas dan ” endless ‘  ; tanpa sempadan , borderless , infinity !

Yang sedikit inilah yang menghidupkan kamu . Tanpa yg sedikit ini ; kamu sebenarnya mati ! . Apakah jasad kamu bisa bergerak tanpa yg sedikit anugerah DIA ini . Namun kamu melupai dan alpa akan yg sedikit ini kerna kamu merasakannya hanya sedikit sahaja .

Sebenarnya yg sedikit inilah amalan yg sebenarnya . Nabi bilang sebaik-baik amalan adalah yg sedikit   tetapi kekal dan konsisten ! . Inilah dia yg sedikit yg ada dalam diri kamu yg sering kamu lupai . Kerna yg sedikit inilah yg bisa ‘ annihilated ‘ ( zu’ ) dengan DIA bukanya pada physique kamu itu yg kamu banggakan ; tetapi sebenarnya mati ( ‘ D Dead Person ) . Tetapi diri kamu yg sebenar ; ‘ D living Person “ di dalam rumah kamu itu; kamu tinggalkan , kamu pinggirkan . Bagaimana kamu bisa menemui DIA . Itulah amalan yg sedikit tetapi berkekalan kerna yg sedikit inilah yg bisa zu’ dengan DIA ! DIA bilang; ‘ Sedetik kamu zu’ dengan aku ibarat kamu beribadah selama 1,000 tahun ) maksud Al-Qur’an . Ini lah dia yg sedikit itu yg kekal dan berkekalan ! . Tapi Solat 5 waktu diteruskan juga di samping berkekalan dengan ‘ Solatun Daimun ” spt yg dinyatakan di dalam Al-Qur’an.

Kerna yg sedikit itulah yg bisa bawa diri kamu yg sebenar kepada DIA . Kamu serahkan diri ‘ Si Mati “ sepnenuhnya 100 % kepada diri ‘ Si Hidup ‘ . Ia bisa bawa diri kamu kepada YANG MAHA HIDUP ! .

“ D Dead Person ‘ ( Rumah kamu atau physique kamu ) iaitu Si Mati ; dihidupkan – Hidup – menghidupkan – Maha Hidup ! . Sequence Frequencynya  adalah :

Dihidupkan – Hidup ( Roh ) – menghidupkan ( Diri Sebenarnya Diri – Diri Rohani ) – YANG MAHA HIDUP ! . Ertnya , yang sedikit itulah merupakan “ CONTACT-POINT “ Diri Rohani dengan DIA : “ AKU.DIA “ .

Bagaimana kamu bisa memperbaikan rumah kamu jika kamu tiada serahkan rumah kamu ( physique kamu ) kepada yg sedikit di dalam yg sebenarnya adalah “ TUAN RUMAH “ . Siapakah yg sebenarnya memperbaiki rumah kamu yg rosak ! Tingkap pintu yg pecah , atap yg kebocoran dan lantai yg kotor serta rumah yg tiada kemas ! . Rumah tiada bisa memperbaiki rumah . Yang Hidup bawa yg mati atau yg mati bawa yg hidup ! . Kamu bawa kereta atau kereta yg bawa kamu .Sementara co-pilot adalah DIA . U drives HE’s d DRIVER !

Tahukah kamu “ The Soul Heals The Self “ . iaitu yg sedikit itu Tuan Rumah yg memperbaiki rumah! Pastikan Rumah serahkan segala urusan kepada Tuan Rumah dan Tuan Rumah serahkan segala urusan kepada YANG EMPUNYA RUMAH ; YG EMPUNYA KUASA DAN YG BERKUASA DI ATAS SEGALA SESUATU !

Maksud Ql-Qur’an : ” Berapa banyak ni’mat aku telah berikan kepada kamu ; namun yg mengsyukurinya hanyalah ‘ Yang Sedikit! ” . Berpeganglah kamu kepada  ” YANG SEDIKIT ” bukan yg mati ; kerna ia bisa bawa kamu memasuki ” FREQUENCY DIA ” dengan Rahmat DIA ! .

Professor Dr. Burhanuddin El Helmy : ” Kamu selami lautan dalam ( ” YG SEDIKIT ” ) keislaman itu,( Perserahan total 100% ” Diri Rohani kepada DIA  ” )  kemudian kita ” RASAKAN ” dalam jiwa  ( ‘ Diri Rohani” ) dan kalbu  ( ” Rumah Muhammd Yg Bathin ” ) kita ni’mati kebenaran hidayah Allahu s.w.t.,(  ” FREQUENCY ATAU WASILAH AKU.DIA ” ) , sesudah itu kita amalkan tugas-tugas keagamaan itu dengan semangat redha dan tawakkal ” ( ” Oh MY GOD ! TQ ) . Justeru itu hidupkanlah  diri kamu dengan yg Hidup di dalam diri kamu itu ; kerna ” YANG SEDIKIT ” itu yg ada di dalam ” Qobun Salim ” ‘ Rumah Muhammad ” ( yg bathin ) ‘itulah dia amalan yg sedikit tetapi berkekalan ! .

By : Nash Ar-Rawy

http://nasharrawy.webs.com/apps/blog/show/29776472-sufism-17

Leave a comment